Pages

Tuesday, September 28

Julung Kalinya Ada Jamuan Hari Raya Di Opis Khamis Ni...

Sudah hendak masuk lima tahun ku bekerja disini dan selama itulah, pada hari khamis 30 September 2010, tempat ku bekerja ini akan mengadakan jamuan makan makan sempena menyambut Hari Raya Aidilfitri. mmm.. mungkin sebelum ni ada, tapi ku tak ingat.. pernah ke ada?? Ya, ku tidak nafikan yang sebelum sebelum ini kami kerap mengadakan jamuan makan makan bulanan, tetapi itu duluuuuu... dan duluuuu mereka kami lebih terarah kepada sambutan parti birthday...!! Dan sambutan tidak disertakan dengan pemeragaan baju raya dari staff.

Satu masa dahulu, pernah pihak pengurusan mengadakan jamuan parti Birthday dan sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 50. Semua staff serta internship student digalakkan untuk berpakaian kebangsaan pada hari itu. Malangnya, tidak ramai yang memberi respond kepada acara itu. Hanya tidak sampai separuh staff dan internship student yang mengambil bahagian. Seperti tahun tersebut, tahun ini juga telah diuar-uarkan bahawa pemenang pakaian terbaik akan dipilih oleh pihak juri yang tidak dapat ku pastikan siapa.. Makanan?? Jamuan Hari Raya.. apa yang ku boleh expect lagi kan...

Apa yang diharapkan, acara kali ini mendapat sambutan yang lebih baik dari yang pernah diperolehi pada acara yang sebelumnya. Diharapkan juga ramai staff dan internship student akan datang berpakaian sesuai [baju raya masing masing mengikut kaum] dengan tema acara demi memastikan mood hari itu umpama mood berhari raya...!!

Minggu ni ku kerja shift malam, kebarangkalian untuk menghadiri acara ini adalah 10% pergi : 90% tidur... Nak pergi ke tak?? Nak pergi ke tak??