Pages

Wednesday, September 22

Nombor Phone Ku Sangat Laris Sejak Kebelakangan Ini

Sejak kebelakangan ni, nombor phone ku [012-#####88] sangat panas dengan panggilan. Hampir setiap hari, pasti akan ada panggilan masuk yang ku rasa sangat tidak pernah berlaku sejak ku mula menggunakan phone bimbit sepuluh tahun lepas. Tidak, ku bukan seorang peserta rancangan tivi yang baru memenangi hadiah berupa wang tunai sebanyak satu juta ringgit mahupun bukan personal yang menguruskan kes pembunuhan Sosilawati jutawan kosmetik.

Ku juga selalu ingin berharap bahawa panggilan yang masuk itu adalah berita terhebat, berbest atau terbaik berupa tawaran kerja baru yang dahulunya pernah ku hadir temuduga. Ku juga selalu berharap panggilan yang masuk itu adalah panggilan yang memaklumkan bahawa ku telah berjaya memenangi hadiah berupa sebuah kereta atau pun wang tunai sebanyak tiga puluh ribu ringgit dari peraduan yang tak pernah ku lepas yang dianjurkan oleh syarikat minyak buatan Malaysia...

Haram... Semua tu hanya harapan..!!



chriitt...!! chriitt...!!
Diri ku: Halo
Dia itu: Hi... selamat tengahari
Diri ku: Selamat tengahari
Dia itu: Saya ingin bercakap dengan
Diri ku: Saya bercakap
Dia itu: Hi..
Diri ku: Yaa..
Dia itu: Saya , agen hartanah dari realty...
Diri ku: Ohhh!!
Dia itu: Ini berkenaan tentang properti yang encik beli di Bayu Parkville..
Diri ku: Ahha...
Dia itu: Saya ingin bertanya, adakah encik mahu menjual atau menyewakan properti tersebut
Dia itu: Diri ku: Tidak. Saya mahu menggunakannya sendiri
Dia itu: Oh!! jika begitu tidak apa. Saya cuma bertanya.
Dia itu: Mungkin encik ada mempunyai preperti lain
Diri ku: Oh!! itu belum lagi.
Dia itu: Mmm... baiklah, jika encik punya kawan untuk menjual atau menyewakan rumah, boleh beritahu saya... saya sebagai agen akan bantu dalam process itu.
Diri ku: Oh!! Tiada masalah
Dia itu: Baiklah.. terima kasih
Diri ku: Sama-sama

Demm... Ku sudah menerima berbelas atau mungkin 20++ panggilan dari agen hartanah menanyakan perihal status rumah yang ku beli. Apa yang tertulis diatas ku rangkumkan menjadi satu memandangkan bait bait perkataan adalah hampir sama antara setiap panggilan.