Pages

Saturday, September 22

Little Caliph: Sambutan Hari Raya dan Konsert Mini 2011


Pada Sabtu, September 15, 2012 yang lepas berlangsungnya satu sambutan meraikan hari raya oleh sekolah Little Caliph dimana ia telah berlangsung didewan Institut Pertanian Serdang, Universiti Putra Malaysia. Acara Melibatkan 3 sekolah bergabung, Little Caliph Seri Serdang, Little Caliph Bandar Seri Putra dan Little Caliph Puncak Utama. Alhamdulillah, kehadiran keluarga amat menggalakkan. Ia Barangkali faktor demi untuk melihat dan memberi sokongan kepada anak mereka yang beraksi dipentas mini konsert pada acara yang sama.

Hiasan pentas yang menarik pada pandangan ku.

Amir: Alaaa.. Amir nak pergi sekolah bu. Amir tak nak cuti. Amir nak buat persembahan dengan kawan-kawan.

Itu rengekkan Amir beberapa hari sebelum hari sambutan berlangsung. Ini kerana pada beberapa hari sebelum hari sabtu, atas sebab yang tidak dapat dielakkan pulang ke Alor Setar dengan mengejut.

Kami bersyukur kerana segala urusan di Alor Setar selesai dengan mudah dan tenang dan kami dapat pulang semula ke Kuala Lumpur sebelum hari acara Sambutan Hari Raya dan Konsert Mini 2011 ini berlangsung.

Amir ketika persembahan.

Amir dan rakan-rakan tahun 6 telah menyampaikan persembahan bacaan Yassin 10 ayat pada pagi itu... Walaupun telah terlepas menghadiri acara raptai tetapi Amir tetap"outstanding" pada hari persembahan. Sebagai bapa, pastilah bangga.

Tak banyak gambar yang ku ambil [banyak tak cantik sebenarnya] dan ini sahaja yang dapat ku tunjukkan.

Mana satu anak anda..!!?? ya.. kita patut berbangga..!!

Tak ingat pula ini persembahan tetang apa. 



Cat untuk kucing.. meoww.. meoww..!! Lagu tentang Binatang. Amir kata Animal. 

Ini persembahan tentang kerjaya. Occupation bak kata Amir. 

 Islam Is Way Of Life.

Ini persembahan tentang Bumi/Earth.

 Sekali costum macam dalam movie P. Ramlee.

 Serious lucu budak 2 orang ni. Boleh ketawa kalau ada video.

Ini gang tahun 6 Little Caliph Seri Serdang.

Barisan "teacher" dibelakang.

Dan terdapat beberapa lagi persembahan pelajar yang tidak ku sertakan dalam blog ini kerana masalah shot yang kurang memuaskan. Syabas kepada adik-adik kita dan selamat hari raya...