Pages

Thursday, September 27

Weezer Blue Album Memories Show, Live in Indonesia

Weezer poster

Huh!? Indonesia lagi..!!

Dah berapa banyak artis atau band yang perform disana dan kali selepas ini giliran Weezer pula..!!

"Memang aa.. berapa ramai sangat peminat Weezer kat sini. Cuba banding dengan Justin Beiber yang datang haritu, budak budak pun pergi tengok", ujar wife ku yang mematikan terus ayat yang ku ingin sambung selepas persoalan ku tentang kenapa banyak band luar pergi Indonesia atau Singapura tetapi tidak ke Malaysia.

Kepada peminat Weezer seperti ku dan beberapa rakan lagi, [ada lagi ke yang kenal Weezer kat Malaysia ni...?? barangkali ada, tapi tidak ramai..] merasakan ini adalah opportunity / peluang untuk melihat Rivers Cuomo, Patrick Wilson, Brian Bell dan Scott Shriner beraksi dengan lebih dekat lagi. Dan seperti kebiasaan, mahu sing along lagu-lagu mereka juga ..!!

Mana pembaca yang masih belum mengenali, boleh klik pada link ke site Weezer atau baca informasi tentang mereka di Wiki Page.

Acara masih jauh dari tarikhnya, masa masih panjang untuk anda siap-siap menghantar borang cuti kepada majikan. Masih juga sempat untuk yang berminat untuk mengumpul wang perbelanjaan makan minum dan penginapan untuk di sana termasuk juga wang tiket kapal terbang mahupun tiket untuk masuk ke acara persembahan. Kepada yang memperoleh gratuity atau bonus akhir tahun ini, alhamdulillah, Allah mepermudahkan urusan anda.

Tarikh: January 08, 2013
Hari: Selasa
Masa: 7pm hingga 10pm
Tempat: Lapangan D Senayan, Jakarta

Masih ada banyak masa lagi untuk anda menghafal lagu-lagu dari album mereka jika ada antara anda ingin membuat perancangan untuk pergi. Ini kerana, ku amat yakin, kebanyakan Malaysian mengenali Weezer hanya pada beberapa lagu seperti "Island in the Sun" [Green Album] dan "Perfect Situation" dari album "Make Believe". Itu pun sebab masuk radio dan masuk channel TV Malaysia.