Pages

Friday, May 31

Azroy The Dashingmen Di Pentas Festival Belia Negara 2013



Buat julung-julung kalinya selepas 7 tahun, ku dapat menikmati cuti hujung minggu yang konsisten dan paling nikmatnya, cuti umum yang bersambung dengan cuti hujung minggu menjadikan cuti ku agak panjang dari biasa. Seriously, bila tiba hari isnin berikutnya, rasa kemalasan amat menebal dalam hati dan fikiran. Sekarang, ku agak faham bagaimana rasa menghadapi sindrom monday blues.

Pada May 24, 2013 bersempena cuti hari Wesak, Band Azroy The Dashingmen telah mendapat jemputan untuk beraksi dipentas .com (Citra Orang Muda). Ia dianjurkan oleh kumpulan Utusan dan acara music 3 hari telah dijayakan oleh hampir 70 band / artis tidak kira yang popular mahupun yang langsung tidak dikenali seperti band Azroy The Dashingmen.

Ia adalah satu pengalaman yang memenatkan. Masa berada dipentas persembahan hanya mengambil masa selama 10-15 minit sahaja manakala masa persiapan (latihan, perbincangan sambil ngeteh, sound check dan process menunggu) mengambil masa berjam-jam. Walau bagaimanapun, ada rasa keseronokan dan sedikit kepuasan.

Azroy The Dashingmen hanya diberi kebenaran memainkan hanya dua lagu walaupun pada asal jemputan, kami diberikan masa untuk bermain 3 buah lagi. Dua lagu yang dipilih pada saat 30 minit sebelum menaiki pentas adalah Sesuatu dan Porak Peranda. Azroy The Dashingmen ada membuat lathan untuk satu lagi lagu, Waited For You, tapi tidak mengapa, mungkin ia untuk acara yang lain.

Untuk maklumat lanjut tentang Azroy The Dashingmen, sila layari URL seperti dibawah.