Pages

Thursday, March 10

March 10, Hikayat Merong Mahawangsa... Terbaik Dowh...

"OK.. ni sapa nak cuti esok ni..?" soal bos pada barisan pekerjanya.

"Bos. kalau takde orang nak amik, biar ku ambil je aa cuti esok", balas ku yang memang biasa membahasakan diri ku dengan aku dengan bos. hehe.

Hantar borang cuti dan yahuu..

Hari ini, rutin biasa menerjah. hantar Amir ke sekolah lalu balik ke rumah untuk bersiap. Ku yang mengambil cuti semalam telah bersetju untuk celebrate hari lahir Shima pada hari ini [March, 10]..

Selamat Menyambut Hari Lahir. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.

Kami plan terus ke TGV The Mines untuk grabbed tiket 1st screening movie Merong Mahawangsa. OK.. Sila korang yang baca ni pergi ke panggung. Jika ramai lagi producer yang berani buat movie macam ni, korang producer memang boleh kaya aaa...


Show jam 11:20am. [HMM = Hikayat Merong Mahawangsa]

Ku takde aa nak review ke apa tentang movie ni, ku masih dalam situasi speechless selepas menonton. Memang bukan seperti movie Melayu yang sceptical, jauh lagi stereotype. Ah.. terima kasih KRU Group.

Watak paling ku suka adalah watak 'Kemawas'. Gila Khir Rahman memang lanun habis. Memang muka dia muka jahat aaa.. Watak lain pun semua sama kuat, tiada yang lebih tiada yang terkurang dalam pembentukan plot yang ku rasa bertunjangkan pada petikan pantun [tak ingat laa..] yang disampaikan oleh ibu Merong pada satu masa dia kecil..

Jadi, berbaloi aah kalau ke panggung menonton movie macam ni...


Ini antara sebab kenapa kami ambil 1st screening pada hari pertama tayangan.


Lengang sahaja pintu masuk.