Pages

Sunday, March 13

Ultraman Lari Lintang Pukang Dari Ombak Tsunami Gara-Gara Gempa Bumi.

Ia memang nampak kelakar, tetapi watak Ultraman yang lari lintang pukang dari ombak Tsunami adalah menampakkan tiada unsur sensitiviti yang ditunjukkan keatas kejadian yang berlaku di Japan.

It really looks funny, but Ultraman characters who fled headlong from the Tsunami waves are showing no sensitivity shown on the elements of what is happening in Japan.

Ia mungkin nampak gurauan, ku tak nafi yang ia agak lucu tetapi mungkin ia kelihatan sedikit terlampau.

It may seem jest, I do not deny that it was quite funny, but maybe it looks a bit too.



Sos Cap Ultra

Walaupun pengumuman/notis minta maaf telah dikeluarkan dilaman web, ianya mungkin sudah terlambat... pulak tu, pengumuman kecil je, ni ku ada paste ayat penuh dari site diorang.

PENGUMUMAN: BERITA HARIAN memohon maaf dengan penyiaran karikatur mengenai kejadian tsunami dan gempa bumi di Jepun dalam akhbar Berita Minggu hari ini. Pihak kami tidak berniat langsung untuk mempersendakan bencana yang menimpa negara itu, sebaliknya amat bersimpati dan berkongsi kesedihan dengan rakyat Jepun. - Pengarang

//kepada mereka yang ditimpa musibah gempa bumi dan tsunami di Japan, tak kira orang Japan, orang Malaysia, Orang Putih, harap anda kuat dalam menghadapi dugaan. Kepada yang kehilangan ahli keluarga, takziah diucapkan.

//To those who suffering from the earthquake and tsunami disaster in Japan, regardless of Japanese, or Foreigners hope you be strong throughout the situation. For those the loss of family members, condolence said.