Pages

Saturday, November 12

Berakhirnya 111111 Ku Yang Tak Seberapa Hebat...


Jadi, apa yang berlaku pada anda pada tarikh ini. Ramai juga yang teruja menanti akan tarikh ini tiba. Satu pagi beberapa hari lepas, takkala ku mengimbas stesen radio ketika dalam kereta, tersinggah ke stesen radio hotfm yang menjadikan tajuk sebelas hari bulan sebelas tahun dua ribu sebelas sebagai topik pagi. Dan kemudian, berduyun posting dari rakan yang ku jangka mendengar stesen itu pada pagi itu tentang sebelas hari bulan sebelas tahun dua ribu sebelas timbul dalam newsfeed Facebook ku.

Ku tidak ada rasa teruja apa apa kerana ia hanyalah seperti hari yang biasa iaitu kerja, balik tidur, dan pergi kerja semula. Demm..!! Sejak ku bekerja ditempat sekarang, concept hidup ku berubah sama sekali iaitu, "hidup untuk berkerja". Sehinggakan kadang timbul rasa tiada keseronokan lagi untuk pergi kerja kerana masa hidupku banyak dihabiskan berkerja berbanding masa digunakan bersama keluarga.

Orang lama ada berkata, muda-muda ini kerjalah kuat, nanti dah tua senang sebab dah tuai hasilnya.

Tapi..

Itu jika kita berkerja sendiri. Contoh seperti membuka perniagaan, menjual insuran, atau bercucuk tanam diladang. Memang semakin kuat berusaha, semakin besar hasil tuaiannya.

Masalahnya..

Jika kita bekerja makan gaji, fiiuuu..!! Andai majikan prihatin dengan berkongsi keuntungan bersama pekerja, itu sudah cukup bernasib baik. Jika tidak, hanya gaji sahaja yang kita terima sepanjang kita berkerja. Segala penat lelah usaha, mengalir seperti air lalu sahaja.

Tapi kena juga beringat, orang lain masih ramai yang tidak bekerja, tidak ada pendapatan tetap dan bagi mereka yang punya pekerjaan yang stabil, harus bersyukur.

Jadi, itulah dia hari-hari tarikh sebelas hari bulan sebelas tahun dua ribu sebelas keramat ku.

Tahniah kepada Azwan Washmatic dan isteri kerana dikurniakan kelahiran anak sulung lelaki 111111 pada jam 2015 di Hospital Putrajaya [ikut yang dia sms tadi].

Juga tahniah kepada Dalila dan Azie yang selamat diijabkabul pada 111111 dengan pasangan masing masing. Maaf, mungkin ku tak dapat nak ke keduri kerana tarikh keramat 121111 adalah; hari sambutan hari lahir Amir..!!

//Hanya ada 1 lagi tarikh keramat yang akan bakal timbul. 121212.. Mungkin adakah yang berkira kira untuk berkahwin pada 121212 kerana 121212 adalah pada pertengahan minggu hari rabu!! Buatlah juga perkiraan yang betul jika ada pasangan yang berkira kira ingin menyambut kelahiran tepat pada hari 121212..!!