Pages

Tuesday, July 5

Apa itu Bersih - Kenapa Kena Bersih??

Merata ceruk ruang internet ku cari apa penerangan yang sesuai tentang bersih ni, akhirnya, jumpa juga disatu site Indonesia yang memberikan erti yang jelas tentang bersih.

adjective

1. 1 bebas dr kotoran: supaya kita sehat, segala sesuatu diusahakan tetap --; sebelum tidur cucilah kaki dan tanganmu hingga --;

Sos Halal

Ku ambil satu sahaja walau ada 8 poin yang diberi. Bersih adalah bebas dari kotoran. Kotoran tu ada dalam banyak bentuk dan kotoran juga mengandungi bahan cemaran mahupun bakteria yang mampu memberi kesan buruk pada tubuh badan manusia.

Rumah yang bersih akan mewujudkan persekitaran yang sihat. Kawasan perumahan yang bersih akan mewujudkan komuniti yang baik. Begitu juga tempat-tempat perlancongan yang bersih akan menarik minat lebih ramai pengunjung untuk datang dan seterusnya akan menjana pendapatan penduduk dan negara.

Tandas atau tandas awam yang bersih mencerminkan masyarakat yang cemerlang. Kotornya tandas, maka, pengotorlah mereka ini.

Ku pun baru menjalankan program membersih keliling dalam rumah juga tanah luar laman sekangkang kera. Semuanya demi memastikan kami sekeluarga sentiasa dalam keadaan sihat dan cergas..

Jadi, jika anda yang baca merasakan artikel ini berkenaan;

"Tuntutan Segera Perhimpunan BERSIH 2.0".

Anda silap.