Pages

Monday, May 30

Inner Peace..

"Inner Peace" adalah tagline bagi filem terbaru Kung Fu Panda 2.

"Inner Peace"

Ahh.. takleh lupa aa betapa terhiburnya kami dan penonton lain takkala menonton filem ni pada ahad lepas. Terhibur maknanya puas aa menonton dan terlaksanan jugalah hajat ku membawa Amir menonton wayang untuk memberikan dia pengalaman pertama menonton TV besar [itu yang ku beritahu dia sebelum kami masuk panggung].


Muka boring bila disuruh posing...

Ada lagi kosong, tapi row depan je.. huh!! "jam satu?". Ada, sama juga, tinggal row depan dan belakang depan.. demm.. tinggal row A dan B. Memandangkan kami sudah berada di Mines Shopping Mall dan masa sudah 1050, ku ambil keputusan untuk masuk panggung jam 1100. tapi duduk row A, kalau kat Istana Budaya, row A adalah untuk VIP tapi kalau TGV, row A adalah kerusi yang paling.. paling.. paling.. orang nak elak.

Jika bahagian pertama dulu, bagaimana kita lihat process Po belajar kung fu setelah terpilih sebagai Dragon Warrior secara tak sengaja [sebab dia masuk gelanggang secara terbang beserta apa... ok, korang pegi tengok yang bahagian satu dulu].

Untuk bahagian dua ini, Po sudah memang dikira tahap legend dah. Ada dua subject yang diceritakan dalam filem ini iaitu tentang asal usul Po dan misi menyelamat dan mengalahkan Lord Shen [burung merak yang banyak pisau] yang bercita cita menakluk dunia dengan penciptaan senjata baru yang dikatakan mampu melenyapkan kuasa kung fu.

Dari segi graphic, memang tidak dapat dinafikan sangat terbaik, malah ku perasan ada satu scene, pemandangan laut, air laut dan kapal, biasan matahari, dan bandar keluahatan seperti real.. mereka memang advance habis. Adlib kelakar memang sentiasa ada, dan kebiasaan unsur kelakar itu biasanya berkenaan kelemahan yang ada pada Po.

"mmm, my old enemy... stairs!!" [kat part ni korang mesti ketawa punya...]

Satu lagi yang best adalah masa bab lawan. Memandangkan ku duduk di row A, untuk adegan lawan close up, ku dak dapat nak tangkap detail. Tapi, martial arts choreography memang terbaik. Yaa.. Terbaik lagi. Setiap character punya power moves dan bila mereka berkolabor, tiada musuh yang setanding mereka. Cilakak, emo lak ku rasa penulisan ni.

Pergi je aa korang tengok sendiri.

Cuma, pada mereka yang nak tonton bersama rakan kuliah, rakan kerja atau berdua dengan isteri, atau berdua berdating, tolong aa ambil tayangan antara petang dan malam, bagi aaa seat korang untuk mak ayah yang datang bawa anak anak, kesian dowh, kesian kat anak anak, mak ayah dah janji, bangun awal pagi, sampai panggung, tiket tayangan pagi dan tengahari dah habis.

Selamat menonton..