Pages

Wednesday, April 13

Kami Cancel Flight Ke Japan...

Kami sepatutnya sudah touchdown di Tokyo sebentar tadi dengan penerbangan Malaysia Airlines MH88 Boeing 777-200. Jika ikut pada tiket, kami berlepas dari KLIA Tue, 12 Apr, 23:30 dan sampai ke Tokyo pada Wed, 13 Apr, 07:40. Tapi? Oh!! Kami tidak jadi pergi. Segala pelan perjalanan yang dirangka sejak setahun lalu telah di'washed' oleh tsunami. Kesian isteri saya...!!

Ya.. Trip percutian 9 hari kami ke Japan terpaksa dibatalkan atas masalah kesan tsunami yang masih berpanjangan. Demi keselamatan, dan prihatinan Malaysia Airline, tiket kami dapat pulangkan walaupun kami dikenakan sedikit penalti atas pembatalan tu.

Cadangnya, mula mula nak pergi winter, boleh rasa camne main salji, tak jadi, lepas tu nak pergi time 1 Jan, nak join hari jualan murah besaran, tak jadi, kemudian nak pergi bulan March, ada ahli rombongan kena attend important meeting, tangguh ke bulan April dan zaasss.. tsunami...!! Setelah beberapa kali tertangguh, akhirnya batal juga...!!

Antara faktor lain yang menyebabkan pembatalan perjalanan adalah kerana sesetengah tempat utama yang kami mahu kunjungi masih ditutup untuk kunjungan awam. Ku pun tak berapa nak setuju dengan plan B yang diusulkan ahli keluarga lain iaitu jalan jalan dan site seeing ke bahagian selatan Japan area Hiroshima, tengok kesan kesan peninggalan bom nuklear. Area tu jauh dari kesan tsunami.

Saya tak mahu tengok kesan sejarah, saya mahu pergi Tokyo tengok Miyabi dengan skirt pendek jalan tergedik gedik sambil menghisap lolipop...!! Oh!! mungkin niat ku yang sedikit kotor ini mendapat murka dari Allah Yang Maha Agung.


Ini image pokok sakura berbunga, cantik kan, ku baru terima melalui MMS dari Japan untuk tatapan semua...!!