Pages

Monday, October 11

Sepuluh Hari Bulan Sepuluh Dan Virus Pemakan Darah Putih

Ada sesetengah orang tua, mereka mempunyai tenaga yang limited tetapi punya semangat untuk berjalan jalan yang unlimited. Apabila kehendak hari dituruti, pasti berakhir dengan sesuatu yang sedikit kurang baik. Ia berlaku kepada ku beberapa hari ini..

Kami sekeluarga diserang dengan jangkitan demam yang lain macam [bak kata abang Mokhtar, suami pengasuh kepada Amir]. Memang demam kali ini kurasakan sangat teruk sehinggakan ku diberi MC selama 2 hari oleh doctor Razak di Klinik Zul dan Rakan Rakan cawangan Seri Serdang. Doktor tidak mengambil masa yang lama untuk menganalisa tentang masalah yang ku hadapi mungkin kerana ku adalah orang yang ke seratus datang merintih kepada beliau. Sekarang ini, kesan demam masih ku terasa walaupun ku kelihatan pulih dari luarannya...

Keadaan adalah Shima lebih teruk sedikit. Dia masih belum pulih sepenuhnya. Sel darah putih berada pada paras yang sepatutnya, batuk batuk juga semakin kuat dan setelah di ambil darah pada kalui kedua, doctor mengesayaki yang dia diserang dengan virus denggi. Sehingga kini, segala langkah sudah dibuat...

Amir juga baru malam tadi paras suhu badan normal jika dibandingkan beberapa hari kebelakangan. Setiap kali matahari terbenam, pasti suhu badan Amir akan meningkat dan meresahkan kami. Panas pula bukan calang-calang, alhamdulillah, berkat dia batuk batuk dan muntah pagi semalam, malam tadi panas badan tidak menyerang.

Oleh kerana masalah ini, kami terpaksa membatalkan segala rancangan sepuluh hari bulan sepuluh yang sudah dirancang sebelum ini. Kepada yang sudah selamat diijab kabul, tahniah, kepada yang kami tidak dapat hadir pada kenduri mereka, kami bagi tahniah dari jauh je...!! Kesihatan tidak mengizinkan. InsyaAllah, harap harap, kami semua akan dapat pulih sepenuhnya sebelum weekend ini... bukan apa, sabtu ni ku nak pergi jamming...!!