Pages

Friday, October 15

Ku Type Dan Peram Content ni Dah Lama, Hari Ni Baru Click Publish...

Itu hari aa...!! Masa tengah ada masa senggang kat opis ni [almaklum, kerja shift malam, kadang kadang banyak masa senggang, kadang tu sampai tak cukup jam buat kerja], ku saja-saja surfing cari bahan, apa yea subjek yang ku nak masukkan untuk post baru... Ia aaa, jika nak harap masa kerja siang, memang sangat attentive buat kerja hingga tiada masa nak memikirkan tentang nak bercerita tentang apa dan apa yang akan dimasukkan kedalam blog ni. Pulak, bila di rumah, lagilah sibuk dengan Mafia Wars dan aktiviti bercucuk tanam yang membazir masa [merujuk pada kenyataan sinis Shima, "buat ni dapat duit ke??"] yang membuatkan ku langsung lupa pada semua perkara...!!

Jadi, dengan waktu yang ada pada shift malam ku gunakan untuk mencari idea dan beberapa subject untuk dijadikan bekalan penulisan dan bahan mengarut untuk semua. Aktiviti surfing mencari idea dan subjek ini pula ku rasa terlalu kecil kerana terlalu banyak website domain yang utama telah ditapis oleh "penapis sesawang abang network yang kebal" yang sebelum ini ber'tag team dengan abang sayur. Gandingan mereka memang diakui terlalu hebat sehinggakan penapis yang mereka pasangkan terlalu kebal hinggakan website vacation pun kami tak boleh masuk. Jobstreet lagi laa tak boleh... Blogger dan Webpress juga menjadi mangsa penapis abang network yang sentiasa jelous pada kami yang selalu punya kesenggangan masa untuk bersenang senang sedang beliau sibuk setiap hari kerana terpaksa menyelesaikan pelbagai masalah pejabat dan network yang tidak pernah selesai...



"Bayu Parkville"

Itu kekunci atau dalam bahasa IT nya adalah "metadata" yang ku masukkan pada petak kosong pada engine pencari google. Ya, kali ini google tidak mencadangkan metadata yang berbau 18sx seperti yang pernah ku alami dan ceritakan pada posting yang lepas-lepas. Ianya secara tiba-tiba sahaja menjelma dalam fikiran dan nasib baik kebanyakkan site yang menceritakkan tentang Bayu Parkville tiada dalam penapis sesawang abang network. Dapatlah ku baca dan lihat perkembangan construction ini yang pernah dua tahun dulu kami jejakkan kaki ke rumah contohnya yang dibina berdekatan dengan perumahan mewah Gita Bayu. Jauh tak jauh tapi dekat aaa...

yesterday i called ivon (meridian tower)...dia kater cf lum dpt lg...maybe end of aug or sept...syabas tgh wat keje....furniture akan pasang biler kunci dah dpt sbb takut purchaser nak wat renovation...fasa 1 & 2 akan siap serentak....erm, mcm lama lg jek boleh pindah....
Sumber

Quoted text diatas mencuri tumpuan ku dan tumpuan ku lebih terarah kepada tulisan "maybe end of aug or sept". Oh, sudah siap dan menunggu CF. Ada juga beberapa forum lagi yang membincangkan tentang perumahan ini yang seronok juga untuk dibaca. Tak tahulah jika korang pembaca lain tidak berapa seronok kerana lain orang lain selera. Macam ada satu lirik lagu lama Indonesia tu... Aku suka jaipong kau suka disko, Oh oh oh oh... Aku suka singkong kau suka keju, Oh oh oh oh...!! Ku harap, adalah satu artis yang akan improvise lagu ni kepada rentak reggae satu hari nanti, itu pun ku tak sure, dah ada orang buat ke??

Bayu Park Ville , a 24 hrs gated community townhouse concept address strategically connected to a bustling commercial, residential and industrial lot. A rare gem waiting to be discovered.

Adjacent to the well dwelled Bukit Gita Bayu up-market residential area, and also the industrial zone nearby. Easily accessible from KL - Seremban highway and Sg. Besi - Puchong, Seri Kembangan and Cheras. It is a sound investment not to be missed, with ample potential growth and value appreciation.

There are a variety of shops and convenience stores selling.. well anything you need. Personals, groceries, and newsagents where you can pick up not only your morning paper but magazines and an assortment of essential stuff. Get all that in ONE PLACE, without parking and traffic hassles.
Maklumat lanjut tentang rumah ini, sila aa Klik Sini ataupun Klik Sini

------------------------------

"You datang lambat sikit, kalau minggu lepas you datang, block A ada lagi. Dari mana you tahu..??"

Ingat lagi, itulah yang dikhabarkan kepada kami takkala pertama kali kami melawat rumah contoh 2 tahun lepas [2 tahun ke?? ku tak ingat sebenarnya]. Kami dapat tahu pun selepas kami terjumpa agen pengiklanan mereka yang membuka pameran di Jusco Cheras Selatan semasa kami pergi bersantai dan ber'window shopping disana. Oleh kerana rumah contoh tidak jauh dari tempat kami tinggal sekarang, kami mengambil keputusan untuk singgah kesana untuk perhati-perhati...

"Early Bird, bumi harga 157k."

Sambung agen dirumah contoh lagi

"Block B harga sudah lain. Naik sikit..."

Harga Block A [early bird] memang consider sudah murah juga aa untuk rumah dalam kawasan berhampiran bandar, berhampiran dengan The Mines, beberapa minit untuk ke UPM [Universiti Putra Malaysia] dan dekat dengan Maidin untuk beli-beli groceries. Block B pula pada masa itu baru ada beberapa buyer dan jika kami setuju, kami punya kebebasan untuk memilih bahagian rumah yang mana yang kami mahukan. Sama ada tingkat atas atau tingkat bawah dan kami juga dapat memilih lokasi blok rumah yang kami mahukan.

"Jangan tunggu, you kena cepat, nanti block C harga sudah lain"

Cilakak, pandai je mat ni jack [racun] gua suruh angkat satu...