Pages

Friday, July 10

Tukar Rancangan...!!

Selalu petang petang macam ni jarang ada orang call ku...
Hello... Assalamualaikum... Long...!! suara angah dari hujung talian.
Huh...!! Waalaikumsalam... Ku termengeluh sedikit gara gara membetulkan kedudukan duduk dari baring...!! Di rumah yang ku sewa sekarang ni pun bukan ada sofa atau settie tapi hanyalah hamparan tilam nipis yang kami letakkan dihadapan untuk menonton televisyen...!! Bukan tak mahu beli, tapi setakat rumah sewa, tak perlu nak equip perabot perabot yang kelak akan menyusahkan...!! maksudku, salah satu kesusahannya adalah takkala proses memunggah barang bila nak pindah kerumah baru.

Ada apa...??
Along malam ni ada buat apa apa...?? Ada nak pergi mana mana...??
Ada... tapi nak kenapa...?? Ku berkeras untuk mengetahui tentang kenapa soalan tu diajukan sedangkan malam tu ku telah plan untuk membawa Shima untuk pergi makan satay di Kajang [bukan satay Haji Samuri yeaa..!!]
Gini, mama ajak pergi makan... pergi makan kat Tasik Idaman...!!

Huh...!! Tasik Idaman...!!?? ku pernah juga dengar tentang tempat ni tapi tak pernah pergi...!!
Tasik Idaman kat mana ngah!!? ku terpaksa bertanyakan soalan ini kerana ku memang tak tau langsung jalan nak pergi kesini...!!
Kat Bangi...!! huh!! lagilah ku confuse...!! Dah lama juga aaa ku menyewa kat SS7 Bangi ni tapi tak pernah lak jumpa atau terserempak tasik yang bernama Tasik Idaman sepanjang Tour of Bangi yang pernah ku lakukan...!!
Tempat tu kat area kak Ngah belajar kereta dulu, jalan nak ke Sungai Buah...!!
Oh!! La... kat Bangi Lama ke...!! Patut laa tak pernah jumpa tasik nama cam gitu kat Bandar Baru Bangi...!!
Nak pergi tak...!!?? Tapi malam ni along nak bawa kak Shima pergi makan satay...!! Ala... tu satay, ni IKAN BAKAR...
Ku tak semena-mena goyang dengan kenyataan ikan bakar yang disuarakan oleh angah...!! mmm...
Selepas seketika...
Ok...!! OK...!! Along pergi... selepas mendapat persetujuan Shima untuk membatalkan rancangan Satay untuk join pelawaan ikan bakar...!!

Uiii mak aaii...!! Biar betul... Jauhnya...!!
Itu perkataan yang pertama keluar dari mulut ku selepas kereta kami baru sampai tang corner lipat depan Institut Teknologi Nuklear Malaysia (MINT)...!! Apa bila sampai ke simpang masuk ke Tasik Idaman, semua keluhan atau perasaan keluhan hilang... Maklum dah nak sampai...!! Sempat juga ku agak agakkan, Mungkin jalan ni lah Ben gunakan berulang alik dari rumah ke ofis kerana jarak antara Tasik Idaman ke Dengkil adalah dalam lingkungan 10KM...

Ku tidak punya expectation yang tinggi keatas tempat ni tetapi bila sudah menjejak kaki kesini, kekaguman wujud dengan sendiri...!! Untuk merasainya... korang kena pergi sendiri...!!


**p/s: Kepada Shima, "Terima kasih kerana Sudi membatalkan plan dan kita pergi makan satay pada lain sesi yea...!!"



1 comment:

  1. mcm nk pegi.. tp x tau jln. perut tgh lapo, nnt otw sesat jln, jadik hangin 1 bdn. area bangi (plz xnk bangi lama, jauh!) kat mane lg tpt mkn yg sedap? kami cuma tau yankies hut jer. soho x bape recommend.

    ReplyDelete

You may leave your wise comments here... Thanks