Pages

Monday, December 24

Raya Haji dan Weekend

Allahuakbar... Allahuakbar... Allahuakbar... Walillahilham... Mungkin dah terlewat beberapa hari posting ku ni untuk mengucapkan selamat menyambut hari raya korban kepada semua dan juga kepada jemaah yang menunaikan haji tahun ni...

Ramai gak yang bertanya:
"Raya Haji kat mana?"
dengan bangga ku jawab
"Kat ofis je..."

pagi tu, alhamdulillah, sempat sarapan nasi inpit ngan rendang bawa dari rumah dan juga sempat juga aaa keluar solat hari raya kat masjid MMU... pagi pun tak ramai staff yang datang pun sebab kebanyakannya dah tukar schedule masuk jam 11am... jadi, bila habis kutbah semua, dalam 930am ku masuk ofis semula... balik!! ikut hati nak je buat 10jam PH, tapi lapar lak... ekekek!! lagipun esoknya ku cuti 2 hari... rasanya yang paling seronok haritu mestinya orang orang yang buat kerja kerja korban...

ku ingat lagi masa zaman sekolah dulu... kat kuantan, kampung mama ku, kami ada buat korban... berapa ekor tak ingat tapi yang ku ingat ku tolong pegang ada 1 ekor lembu ni, ganas gilo... walaupun kuat dia meronta tapi akhirnya kalah juga dengan kelicikan fikiran manusia mematahkan segala goyangan badan kaki kepala kononnya lembu tu fikir boleh lepas aaa... bila dah menyerah [@dia letih barangkali] dia diam dan menunggu saja... mungkin dia tahu nasib dia lepas tu... masa juga aaa kalau tgk mata lembu tu, kita akan rasa sangat kasihan dan kalau boleh nak batalkan hasrat korban tu... bukan apa, sebabnya sebelum lembu tu disembelih, ku dah tgk mata lembu tu, sayu macam menangis...!!

tu baru lembu... bayangkan macamana situasi dan perasaan Nabi Ibrahim terhadap anaknya, Ismail?!!

ok...!! aktiviti jumaat malam sabtu pula lebih berkisar pada aktiviti malam ngan kawan lama... sempat lagi kami p jam kat SS18 subang... dah 7 tahun tak buat aktiviti ni, rasa kekok pun ada... rasa nervous pun ada... maklum bila dalam keadaan macam tu, pastu nak kena conviced kat diorang yang ku masih terel macam dulu [chewaahhh...]!!

sabtu, macam biasa aaa... kalau cuti mesti akan bawa wife dan amir jalan jalan!! jadi semalam kami p jusco bukit raja... banyak gak benda yang dibeli walaupun pada asalnya rasa nak cari 1 barang je...

harini ahad... ku kerja shift malam... huhu!! ni tgh kerja aa ni...

9 comments:

  1. hehe..jamming ngn member pun nervous ke. Abistu cmne...diiktiraf x keterelan tu?

    ReplyDelete
  2. ya,

    raya haji yang lalu aku telah berchotie pada 19 dis dan terus pegi ke sekinchan dulu dan kemudian meneruskan perjalanan ke utara... sampai kat taiping kul 3pm...

    dan 20 dis tu raya haji kat Simpang la... 21 dis pon aku cuti jugak....

    22 dis baru aku pulang semula ke sekinchan...rehat dan lepak makan sup daging korban... sedappppppppppppp..

    24 dis aku keja...... 25 dis aku cuti balek...


    aku respect betul la pak raja nie, kalau nak shopping mesti depa mai shah alam, mesti ada la..

    ReplyDelete
  3. mana leh lupakn shah alam. lgpun mmg kami slalu p sana sbb umah mkcik aku kn kt sana.

    ReplyDelete
  4. aku cuma pelik 1 part jer.. pi jusco smpai ke bukit raja nun.. ihikss... mmg korang ni suka pi jusco & tesco jauh2 ekk..

    tp kalo aku, pi mane saje even smpai ke jb nun, jusco gak yg aku nk singgah. hehehhe :)

    ReplyDelete
  5. bukan apa, bila kita pi tempat yang kita dah serasi, macham mana pon, kita kena pi jugak la...

    aku yang dok sahalam nie pon mesti kena pi tesco ka, giant ka? mydin ka? apa2 tempat yang morah la....

    kalau balek tepen, ada dah giant n tesco, nanti nak bukak plak mydin superstore and Jusco... so, lagi senang la nak shopping. The store tu dah biasa kan... bagus, tambah2 kan lah supermarket kat sana...

    ReplyDelete
  6. oleh itu, mari kita meriahkan suasana sahalam dengan irama jimi asmara

    ReplyDelete
  7. kami p jusco sebab nak collect point member card... kalau p tempat lain takde.. hihi..!!

    ReplyDelete
  8. aku rayer hj bawak anak sulung aku gi semayang kat masjid... heheh pastu sedey tgk lembu kena korban... ahhahah

    ReplyDelete
  9. Weii.. Picang.. memang sedey aa bila tgk lembu tu bila kena sembelih... Kita sedey sebab lembu tu binatang bernyawa... dan terpaksa dibunuh...

    moral, jangan tengk mata lembu, nanti kesian...!!

    ReplyDelete

You may leave your wise comments here... Thanks