Pages

Wednesday, November 21

Gitar Baru... Fuyooo...

ni lah rupanya benda yang diuar-uarkan dalam blog shima. korang boleh p check, tapi takde aa uar secara grand pun.. ahaks!! ku malas nak bagi tau pun tapi sebab dia dah ter'announce', ku semangat aaa nak tunjuk...

korang boleh tengok aa perbezaan gitar lama ku ngan yang baru tu... sound jangan cerita tapi rupa bentuk takde aa beza sangat walau harga memang beza aa... tu pun berkat pertolongan rakan ku zakri, dapat aa discount yang berpatutan... nasib budget tak lebih sikit, kalau tak menang angkat LP std dah haritu... hehehee!!!

nanti ku bagi tau aaa apa yang ku dapat dan akan buat ngan gitar ni... sdg cari resepi kat internet... cuma nak implement recepi tu yang tak berkesempatan lagi, sebab masa yang terhad...

jadi, kepada yang memang teringin nak memiliki sesuatu tapi masih mengidam... you go for it!!

Brand Lama

Head baru... clone gibson [gitar romie sebenarnya ni...]


Body lama [gitar romie sebenarnya ni...]


Gitar lama[gitar romie sebenarnya ni...]

Brand Baru

Head Baru


Body baru


Gitar baru



p/s: ok!! ku nak balik... nak amik mem... oh satu lagi... kepada yang memang teringin nak memiliki sesuatu tapi masih mengidam... you go for it!!


12 comments:

  1. Congrats!!! Beli guitar ni macam beli kereta tau!!! Anyway, I was there when u made the purchase......great sounding and looking guitar!!!

    Hah....apa lagi, training la lebih2 sikit!!!

    ReplyDelete
  2. itu kah khabarnya sebenarnya?

    tahniah untuk gitar baru!! post la skit gambar gitar tu ya..

    1 je nasihat sy, make sure solat dah buat br sentuh gitar tu! ekekekek.. but i know u, kat opis dulu mr rizal ni antara org yg berebut surau dgn girls kat situ!

    ReplyDelete
  3. Zakri:Congrats!!! Beli guitar ni
    Yan:tahniah untuk gitar baru!!
    Terima kasih rakan-rakan semua... ni yang semangat nak balik main ni...

    dayah:yes, go for it!!
    gimme G, gimme F, gimme I... go for it!! hehehe... macam pom-pom girl lak bunyinya...

    Yan:post la skit gambar gitar tu ya..
    gambar ada sebenarnya, ku sorok...
    click kat sini... WTF!! Panjang Lagi Siot..., mesti jumpa!!

    Yan:kat opis dulu mr rizal ni antara org yg berebut surau dgn girls kat situ!
    Malu deh.. orang lain baca... maklum surau unisex!! bukan tandas je... nasib kat ofis ni takde tandas unisex.. ekekekek!!

    insyaAllah... solat tu lebih utama...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah, sembahyang tu buleh dilakukan di mana-mana sahaja di muka bumi nie...

    cayalah pak raja, dah ada giter baru la... aku suka aku suka...

    ReplyDelete
  5. abg raja,

    hang cherita siket mcm mana aku nak buat water mark kat atas gambaq tu.. aku dah tak ingat nie... lama dah tak buat.. tolong2...

    ReplyDelete
  6. water mark
    nan... water mark?? kalau kata text atas gambar tu senang je nak buat...

    ko open image kat photoshop... insert text dan taip text yang ko suka... pastu adjust aaa color, font dan visibility dia...

    dan ko adjust size supaya tak besar sangat... dan save .jpg... samada ko nak "save as" atau "save for web"... pastu settle...

    ReplyDelete
  7. wah, rampingnya gitar barumu ittew!! kekekekke!

    ReplyDelete
  8. Waaa... gitar...
    tahniah sbb dpt beli gitar...
    aku tak nak beli gitar sbb tak pandai main... tapi kalo beli letak kat dinding pun ok gak jadi hiasan... walaubagaimanapun TAHNIAH!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. aku tak nak beli gitar sbb tak pandai main...
    picang.. ko xyah beli gitar.. ko beli microphone.. ko nyanyi ok ape.. ko je yang tak mau test ujubakat masuk akademi fantasia...

    ReplyDelete
  10. hahahahaha..
    tekejut aku semalam aku jumpa hang kat tesco shah alam.. aku ingat keta nie nak parking tempat aku, rupa2nya pak raja, kak shimra dan abg amir... hahahahahahaa..

    jauh betui la hang datang bershopping... tu la kan, kat shah alam jugak happening... dah jadi separuh dari darah daging aku dah...

    begitulah dia...

    pak raja dh beli gitar,
    picang jadi vocalist
    aku nk beli drum
    ???? nak beli bass?

    dah bule buat band nie... hehehehe

    ReplyDelete
  11. tak mo aaa jadi singer... aku takde pitch... nak jadi voice-over artist je la... hahahhah !!!

    ReplyDelete

You may leave your wise comments here... Thanks