Pages

Saturday, December 22

Telur Separuh Masak dan Seluar Skinny


Suatu pagi, ketika saya dan isteri sedang bersarapan roti bersama telur separuh masak sebelum kami berangkat ke tempat kerja, saya telah mendapat satu idea paling macho untuk memulakan pagi saya dengan kecerian.

"Nak tahu, mengikut kajian, memakan telur yang dimasak separuh boleh meningkatkan bilangan penghasilan sperma bagi lelaki", kata saya dengan keyakinan paling tinggi kepada isteri.

Setelah habis menghirup telur dari sudu, isteri saya dengan gaya terkejut,

"Iya", sambil sedikit mengerutkan dahinya sambil tangan masih memegang mangkuk telur separuh masak yang dicampur dengan kicap dan lada putih.

Isteri saya menghirup satu sudu lagi sebelum menambah kata.

"Tapi.. dalam buku kesihatan yang saya baca", sambil menunjuk ke arah buku bertajuk Perubatan Islam dan Bukti Sains Moden tulisan Dr. Danial Zainal Abidin.

Isteri saya terus menambah dengan yakin,

"Buku itu ada menerangkan, lelaki yang memakai skinny jean boleh mendatangkan kemandulan".

Isteri saya kemudian terus menyambung hirupan satu lagi sudu telur separuh masak.

"Huh..!!?" Saya terkedu,

"ok..!!?"

Saya terus menghabiskan baki air kopi dalam gelas dan terus keluar untuk memanaskan enjin kereta.