Pages

Friday, August 31

Harini Hari Merdeka... 50 tahun Malaysia

Merdeka... Merdeka... Merdeka...

Harini ku kerja walaupun orang lain sedang seronok menghabiskan cuti dengan tidur dirumah... shima pun harini kerja juga... tapi nasib dia sedikit tak baik dari ku sebab semperna menyambut merdeka ni, dia kena kerja direct tanpa cuti selama 2 minggu... (dulu pun selalu ku kena kerja macam tu... paling banyak hari ku kerja adalah selama 12 hari tanpa cuti... hhehee.. terel tak bebudak p2i??)

tu takpe aaa... yang penting sekarang ku tak perlu pening pening nak isi efficiency sheet lagi... ekekekeke!! kat office ku ni, setiap bulan akan ada parti birthday. tujuannya untuk menyambut dan meraikan hari kelahiran kepada setiap staff yang ada (?? betul ke ayat ni??) nak dijadikan cerita, bulan ni turn ku pulak diraikan oleh rakan rakan se"office". cuma peraturannya lain sikit, semperna sambutan merdeka ke 50, semua kena berpakaian baju kebangsaan... bunyi pelik tapi tu yang ku lakukan pada pagi khamis lepas (semalam) sampai bapa ku pun tanya dengan pelik "ko apahal pakai macam ni long??".

cuma yang ku kecewa... hanya segelintir je yang melibatkan diri berpakaian baju kebangsaan dan yang lain semua macam tak saja tak mau turut serta... takpe aa tu, yang penting diorang ramai ramai nyanyi lagi "happy birthday" untuk ku... ada 3 orang yang dirai walau sepatutnya 4... ku, calvin, santhia n geetha [off]

yang pentingnya, sambutan tu berlangsung meriah dalam hujan lebat...


Lama ku tak meniup lilin hari lahir ni...


Gang Lelaki yang Berbaju kebangsaan [Malaysia majmuk...]


Ada ke patut diorang suruh ku berposing berdiri sorang berlatarkan bendera dan photostat machine... chiss!!



p/s: patut diorang provide hadiah untuk birthday person untuk bulan special ni...



1 comment:

  1. yea yea...dulu masa kt Sri Mahligai seksyen 9, kitaorg tunggu countdown kt atas bukit sebelah umah je. hehe..best la.

    ReplyDelete

You may leave your wise comments here... Thanks