Pages

Saturday, September 16

Nan.. !! cerita ni layak ke??

Satu hari ketika baru saja tiba dr kuantan, aku singgah sekejap di KlCC. Aku ada something utk dibeli. Ketika aku sedang melihat brg dikedai, tiba-tiba perut aku terasa memulas. Apalagi aku pun terus bergegas ke tandas kat level satu. Masuk saja kat situ, aku tengok ada 3 bilik air. Satu tu bertutup, so aku pegi yg disebelahnya.

Baru saja aku duduk, aku terdengar suara dari sebelah "Haa,camna sekarang?" Aku pun bukan suka nak berbual ngan org yg aku tak kenal kat tandas tu. Ntah camna, akhirnya aku balas juga "Ok gak ler" Kemudian suara tu bertanya lagi "Ko nak gi mana ni??" Iskk.. Aku mula rasa musykil skit..tapi aku kata "Aku nak balik, singgah sini nak beli brg sikit" Lepas suara tu bertanya lagi "Bila ko nak gerak ni??" Aku selamba jer kata. 'Lepas aku sudah ni, abis beli aku chow la". Kemudian aku terdengar lagi suara org sebelah tu berkata "Hei, aku call balik ko lepas nilah, tiap kali aku tanya soalan kat ko, mamat bodo sebelah aku ni asyik jawap jer!!!

Moral: jangan menyampuk time orang bercakap...

greendazey

7 comments:

  1. apa kata hang submit dulu la...
    aku pon tak dpt nak bg keputusan lagi...

    just email dulu kat email yang terpampang dalam link yg aku bg tu.. ok hehe

    ReplyDelete
  2. sebagai salah satu juri untuk pertandingan, ku saja aa tanya ko, samada yang jenis ni layak bertanding atau tak.. bukan apa, untuk memastikan cerita ini tak akan kena potongan lembaga pemotongan atau kementerian penerangan..

    maklum skang cerita2 yang berunsur SG ngan 18SX sangat sensitif.. ku pun takut gak nak meng'sensitif'kan pigak juri.. ekekekekeee...

    ReplyDelete
  3. apa lak sensitif crita2 cmtu..letak lable je. Yg sensitif klau awk menang nnti..pstu naik pentas ckp "I sound stupid when i speak English." hahaha..pstu nan selaku pihak penganjur akn kena tempiasnya. hohoho

    ReplyDelete
  4. bahaya tu.. kang masuk sok kabar laks..!!

    ReplyDelete
  5. betul tu betul...
    ok ja tu...
    apa pon dia ada unsur malaysia dan rakyat malaysia...

    apa salahnya menchoba... chobaan tu adalah satu usaha yg murni la katakan.

    ReplyDelete
  6. kalau korang perasan aa... banyak lagi perkara2 yang rakyat malaysia ni punya perlakuan, perbuatan atau sifat2 mentaliti dunia ke3 ni yang kita boleh buat untuk dijadikan perkara yang lawak..

    bukan sengaja untuk mempersenda, tapi hakikatnya, memang begitu. cuma ada orang2 yang ego tinggi tak mau meng'iya'kan apa yang mereka dah buat dengan mengeluarkan statement menentang, membalas dengan kutukkan dan macam2 lagi..

    dan yang lawaknya, "statement menentang, membalas dengan kutukkan dan macam2 lagi" tu kita boleh manipulasi semula untuk membentuk lawak baru sebab apa?? sebab:

    "apa yang mereka cakap, kata dan buat tu sudah automatik lawaknya"

    ReplyDelete

You may leave your wise comments here... Thanks