Pages

Monday, November 26

Perlawanan Pertama Malaysia dan Singapura Piala AFF Suzuki 2012

Kekalahan tiga berbalas kosong Malaysia kepada Singapura dalam perlawanan pertama Piala AFF Suzuki 2012 malam tadi [November 25, 2012] betul-betul membuatkan seluruh peminat dan penyokong berasa agak sentap.

Ramai yang menunding jari kepada pengendali pasukan Mr. K. Rajagopal atas kekalahan tersebut. Ada segelintir yang telah awal-awal meramalkan peluang pasukan negara tipis memandangkan pengendali pasukan sendiri tidak meletakkan pasukan kali ini sebagai juara pertandingan.

Tetapi ada juga segelintir yang yakin. Mereka amat yakni pasukan Malaysia mampu mempertahankan kejuaraan. Tak tahu dari mana semangat mereka datang tetapi mereka patut diberi kredit atas keyakinan mereka.

Bagi ku, menang atau kalah, ia adalah lumrah pertandingan. Pemain sudah memberikan komitmen tetapi masih tidak mampu menyaingi kelebihan pihak lawan. Kita masih ada perlawanan dengan Laos [November 28, 2012] dan Indonesia [December 01, 2012] yang akan berlangsung di Stadium Bukit Jalil dan kita perlu menang dalam kedua pelawanan yang tinggal.

Table ni ada sebab ku tengah rajin, lepas ni tak tau ada atau tidak.

[Ini sudah masuk fasa mengarut]

Pada pertandingan Piala AFF Suzuki 2010, Malaysia telah kecundang lima berbalas satu pada pasukan Indonesia dimana kemudian berjaya melangkah ke perlawanan akhir dimana kita menjadi juara dengan mengalahkan Indonesia. Tahun ini, Malaysia kecundang dengan jaringan tiga berbalas kosong dengan pasukan Singapura dan adakah kita akan mampu bersaing dan melangkah ke perlawanan akhir dan seterusnya menjadi juara dengan mengalahkan Singapura pada perlawanan akhir tersebut??

Tidak Mustahil...